internet+bellen, deel 3
Eerder, in de deel 1 en deel 2 van deze continuing story, berichtte ik over mijn ervaringen met internet+bellen van KPN. Sinds oktober bel ik met dit systeem en behalve vaak een wat hinderlijke echo op de lijn en in het begin een paar keer een wegvallende verbinding heb ik nog niet veel problemen gehad.
Wel problemen heb ik met het online inzien van mijn rekeningen en lopende kosten. Dat gaat namelijk niet!
Ik heb er inmiddels een tiental emails aan gewijd en krijg steevast een standaard bericht terug over servers die even uit de lucht waren, hoe ik mijnKpn moet inrichten en meer van dat soort algemene zaken.
Uiteindelijk heb ik gisteren maar eens gebeld. Het betaalnummer (0900 enz; kost overigens maar één cent per minuut) meldt mij, na een lange intro en de nodige menukeuzes, dat het te druk is en verbreekt de verbinding. Het speciale en gratis storingsnummer (0800 enz) zet mij eerst ca 45 minuten in de wacht. Dan krijg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon die mijn verhaal aanhoort en mij vervolgens doorschakelt met een techneut. Na wederom ruim 20 minuten in de wacht moet ik weer mijn verhaal vertellen. De persoon aan de andere kant zet mij een paar keer in de wacht om dingen uit te zoeken en komt uiteindelijk met de conclusie dat er ergens in de database van KPN nog een foutieve registratie van mij staat.
Dat had ik zelf aan het begin ook al zo gedacht, maar blijkbaar moet het meer dan een kwartaal duren voor ook KPN er achter is.
Nu alleen nog oplossen en dat moet een administratieve afdeling doen. De persoon aan de lijn kan de boodschap alleen maar naar die afdeling doorsturen en hoopt, net als ik, nu op een spoedige werking.
De persoon meldt verder nog dat klachten en storingen melden via email weinig zin heeft omdat de beantwoorders van de email niet veel anders kunnen dan standaard antwoorden terugsturen.
Dus: storing bij KPN: bellen en niet emailen. Blijkbaar is het digitale tijdperk wat communicatie betreft nog niet tot KPN doorgedrongen (hoewel ze wel bellen via internet aanbieden)…..